Pracovní den naší chůvy
Když nás rodiče poprvé osloví, zajímá je, co všechno chůva v rodině dělá. Ve spolupráci s naší pečovatelkou Janou jsme sestavili podrobný plán jejího pracovního dne. Jana zabezpečuje hlídání dvou chlapečků, 1,5 roku starého Adámka a 6tiletého Honzíka. Adámek je doma a Honzík už chodí do školy.
7:30 Příchod do rodiny:
- převezmu Honzíka a doprovodím do školy. Cestou se ho snažím povzbudit.
Po návratu k rodině mi maminka předá Adama, řekneme si, co budeme dělat a začínáme miniškolkou:
- hrajeme různé hry (skládáme kostky, poznáváme zvířátka, čteme si knížky)
- připravujeme se na hudební školu Yamaha- zopakujeme si písničky, říkadla, tancujeme
- vyměnění špinavé pleny - předtím posadím Adámka na nočník
Chystání do hudební školy Yamaha:
- svačinka – bio banán rozmačkaný v bílém jogurtu
- Adámka převléknu - sám mi ukazuje a pojmenovává části oblečení
- namažu mu obličej – to doprovázím říkadlem, Adámek se pak nebrání a opakuje se mnou
- společně odcházíme s kočárkem na MHD
9:00-10:00 aktivity v hudební škole Yamaha:
- pomocí říkadel se přivítají všechny děti s rodiči a pečovatelkami
- následuje zpívání a tancování na písničky za účelem zdokonalení jemné a hrubé motoriky
- hrajeme na hudební nástroje, vyťukáváme rytmus, při hře posloucháme vážnou hudbu
Po skončení programu Adámka přebalím, obléknu, dáme si svačinku a vydáme se domů. Když přijdeme z venku, převlékneme se do domácího oblečení, umyjeme si ruce (Adámek zvládá sám, má svoji stoličku pod umyvadlem).
11:30 Oběd
- zatímco Adámek odpočívá a hraje si, připravím oběd. Dnes brokolici a brambory na páře. Před obědem mu na lžičce podám vitamín.
- snažím se o co největší samostatnost, proto ho nechávám jíst samotného, má vlastní vidličku a lžíci, kterou zvládá všechny pokrmy. Pokud už nemá hlad, sám si řekne, že už nebude.
- donesu ubrousky a Adámek utře sebe a stoleček, pak se jdeme umýt do koupelny.
12:30 Spinkání
- vyvětrám pokojíček, posadím Adámka na nočník, vyměním pleny, mastí ošetřím ekzém na nožičce, převléknu do pyžamka
- nepostradatelnými věcmi ke spinkání jsou spací pytel a kamarád méďa
- zavřu okno, zapnu chůvičku a monitor dechu, pokud chlapec neusne sám, zazpívám mu ukolébavku a hladím ho po čelíčku
- v čase chlapcova spánku uklízím pokojíček a plánuji si program na odpoledne pro školáka
15:00 Probuzení
- z chůvičky poznám, že se Adámek probudil, nejdříve vypnu monitor dechu, poté chůvičku a vyndám chlapce s postýlky, následuje přebalení a převlečení do domácího oblečení
15:15 Svačina
- před svačinou i po svačině si umyjeme v koupelně ruce
- chlapec sedí u své stoličky a sám jí, na svačinu má obvykle bio ovoce a bio tvaroh
15:45 Procházka a domácí příprava, předání dětí rodičům
- převlékneme se do venkovního oblečení a společně, nyní bez kočárku, jdeme pro Honzíka do školy. Pozorujeme okolí a povídáme si, co všechno můžeme venku potkat.
- ve škole vyzvedneme staršího chlapce, zeptám se paní vychovatelky v družině, zda-li bylo vše v pořádku a společně odcházíme domů, povídáme si, co během dne zažil
- doma se převlékneme, umyjeme si ruce a nachystám pro Honzíka svačinu
- s Honzíkem se pustíme do úkolů, Adámek mezitím sedí ve své stoličce a kreslí si (chce stále dělat stejné věci jako my) nebo si sám hraje s legem
- s Honzíkem ještě procvičíme hru na kytaru a zopakujeme učivo do angličtiny
Přichází rodiče - děti předám a informuji, co se za celý den dělo a co jsme se nového naučili.
Odcházím domů potěšena z hezky stráveného a smysluplného dne s dětmi. Večer ještě přemýšlím, jaké aktivity budu s chlapci dělat následující den.
Každá rodina má trochu jiné požadavky na dobu, kterou pečovatelka s dítětem stráví. Naše chůvy jsou proškolené a natolik zkušené, aby vaše představy naplnily, dodržely režim dětí a přinesly do rodiny různé zajímavé aktivity.