Pracovní den naší chůvy

     Když nás rodiče poprvé osloví, zajímá je, co všechno chůva v rodině dělá. Ve spolupráci s naší pečovatelkou Janou jsme sestavili podrobný plán jejího pracovního dne. Jana zabezpečuje hlídání dvou chlapečků, 1,5 roku starého Adámka a 6tiletého Honzíka. Adámek je doma a Honzík už chodí do školy.

7:30 Příchod do rodiny:

- převezmu Honzíka a doprovodím do školy. Cestou se ho snažím povzbudit.

Po návratu k rodině mi maminka předá Adama, řekneme si, co budeme dělat a začínáme miniškolkou:

- hrajeme různé hry (skládáme kostky, poznáváme zvířátka, čteme si  knížky)

- připravujeme se na hudební školu Yamaha- zopakujeme si písničky, říkadla, tancujeme

- vyměnění špinavé pleny - předtím posadím Adámka na nočník

Chystání do hudební školy Yamaha:

- svačinka – bio banán rozmačkaný v bílém jogurtu

- Adámka převléknu - sám mi ukazuje a pojmenovává části oblečení

- namažu mu obličej – to doprovázím říkadlem, Adámek se pak nebrání a opakuje se mnou

- společně odcházíme s kočárkem na MHD  

9:00-10:00 aktivity v hudební škole Yamaha:

- pomocí říkadel se přivítají všechny děti s rodiči a pečovatelkami

- následuje zpívání a tancování na písničky za účelem zdokonalení jemné a hrubé motoriky

- hrajeme na hudební nástroje, vyťukáváme rytmus, při hře posloucháme vážnou hudbu

Po skončení programu Adámka přebalím, obléknu, dáme si svačinku a vydáme se domů. Když přijdeme z venku, převlékneme se do domácího oblečení, umyjeme si ruce (Adámek zvládá sám, má svoji stoličku pod umyvadlem).

11:30  Oběd

- zatímco Adámek odpočívá a hraje si, připravím oběd. Dnes brokolici a brambory na páře. Před obědem mu na lžičce podám vitamín.

- snažím se o co největší samostatnost, proto ho nechávám jíst samotného, má vlastní vidličku a lžíci, kterou zvládá všechny pokrmy. Pokud už nemá hlad, sám si řekne, že už nebude.

- donesu ubrousky a Adámek utře sebe a stoleček, pak se jdeme umýt do koupelny.

12:30  Spinkání

- vyvětrám pokojíček, posadím Adámka na nočník, vyměním pleny, mastí ošetřím ekzém na nožičce, převléknu do pyžamka

- nepostradatelnými věcmi ke spinkání jsou spací pytel a kamarád méďa

- zavřu okno, zapnu chůvičku a monitor dechu, pokud chlapec neusne sám, zazpívám mu ukolébavku a hladím ho po čelíčku

- v čase chlapcova spánku uklízím pokojíček a plánuji si program na odpoledne pro školáka

15:00  Probuzení

- z chůvičky poznám, že se Adámek probudil, nejdříve vypnu monitor dechu, poté chůvičku a  vyndám chlapce s postýlky, následuje přebalení a převlečení do domácího oblečení

15:15 Svačina

- před svačinou i po svačině si umyjeme v koupelně ruce

- chlapec sedí u své stoličky a sám jí, na svačinu má obvykle bio ovoce a bio tvaroh

15:45 Procházka a domácí příprava, předání dětí rodičům

- převlékneme se do venkovního oblečení a společně, nyní bez kočárku, jdeme pro Honzíka do školy. Pozorujeme okolí a povídáme si, co všechno můžeme venku potkat.

- ve škole vyzvedneme staršího chlapce, zeptám se paní vychovatelky v družině, zda-li bylo vše v pořádku a společně odcházíme domů, povídáme si, co během dne zažil

- doma se převlékneme, umyjeme si ruce a nachystám pro Honzíka svačinu

- s Honzíkem se pustíme do úkolů, Adámek mezitím sedí ve své stoličce a kreslí si (chce stále dělat stejné věci jako my) nebo si sám hraje s legem

- s Honzíkem ještě procvičíme hru na kytaru a zopakujeme učivo do angličtiny

Přichází rodiče - děti předám a informuji, co se za celý den dělo a co jsme se nového naučili.

Odcházím domů potěšena z hezky stráveného a smysluplného dne s dětmi. Večer ještě přemýšlím, jaké aktivity budu s chlapci dělat následující den.

     Každá rodina má trochu jiné požadavky na dobu, kterou pečovatelka s dítětem stráví. Naše chůvy jsou proškolené a natolik zkušené, aby vaše představy naplnily, dodržely režim dětí a přinesly do rodiny různé zajímavé aktivity.